Wij zijn Dinie en Koos Rozeboom en hebben al sinds 1992 contact met Albanië. We hebben daar in 1992 een bakkerijproject opgestart in Korca. In 1999 hebben we, samen met anderen, Kosovaarse vluchtelingen aan een slaapplaats geholpen in Gjirokaster (in het zuiden van Albanië).

Vanaf het jaar 2000 tot en met 2007 hebben we daar zelfs gewoond en geleefd in dit prachtige land. Steeds meer kwam er liefde voor het volk en het land, en toen we dan ook gevraagd werden om in Gjirokaster ouders te worden voor kinderen die niet konden worden opgevoed door hun eigen moeder was het antwoord ja. In deze periode is ook stichting dAk (dinie-Albanië-koos) opgericht.

Wij hebben daar 11 kinderen mogen opvoeden tot ongeveer hun achtste jaar. Toen ze op deze leeftijd waren vond de regering het beter dat deze kinderen ter adoptie gingen. Negen van de kinderen hebben we ter adoptie moeten afstaan. Ze zijn gelukkig allemaal heel goed terecht gekomen in verschillende landen, zoals Amerika, Spanje en Italië. Voor twee van de kinderen die nog in Albanië wonen zet stichting dAk zich nog steeds in.

In de vijf jaren dat we weer in Nederland woonden, zijn we actief geweest om 1 keer per jaar met een groep mensen met twee rechter handen een klus te klaren in Albanië. Dit alles samen met de leden van stichting dAk. Ook werden er nog regelmatig bezoekjes gebracht aan de kinderen die nog in Albanië wonen.

In oktober 2012 zijn we weer gaan wonen in Albanië en gaan werken voor stichting Hoop voor Albanië als beheerders echtpaar van het Missionhuis in Tirana. Hier zijn we in augustus 2018 mee gestopt. We zetten ons daarna alleen nog in voor stichting dAk. We wonen nu nog steeds in Tirana.